, czyli marketing w wyszukiwarkach - ogół działań promocyjnych (kampanie linków sponsorowanych, pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW), które mają na celu uzyskanie jak najlepszych pozycji serwisu w (zarówno naturalnych, jak i płatnych) wynikach wyszukiwania, na wybrane słowa / frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników w zapytaniu do wyszukiwarki.
Marketing w wyszukiwarkach dobrze opisuje następujące równanie SEM = SEO + PPC, gdzie SEO oznacza "Search Engine Optimization" - w Polsce bardzo często używa się terminu "pozycjonowanie", a PPC "Pay Per Click" czyli płatne za kliknięcie w link
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Marketing_w_wyszukiwarkach_internetowych
SEF
SEF to pojęcie odnoszące się do jasnego i czytelnego formułowania adresów stron internetowych. SEF ma na celu eliminację niezrozumiałego kodu z odnośników stron przy jednoczesnym przekazaniu wartościowych informacji (np. słowa kluczowe) oraz ułatwienia odwiedzającemu poruszanie się po stronie i odszukanie interesujących wiadomości. SEF ma również pozytywne przełożenie na tzw. optymalizację stron pod kątem wyszukiwarek.
Przykład:
przed optymalizacjÄ…:
http://przyklad.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1:wiadomosci&catid=1:boeing-737-szczesliwie-wyladowal-na-oceanie-spokojnym&Itemid=32
po zastosowaniu SEF:
http://przyklad.pl/wiadomosci/zagranica/1-boeing-737-szczesliwie-wyladowal-na-oceanie-spokojnym
Jak wynika z powyższego przykładu zaletą SEF jest obok większej przejrzystości, często także krótszy adres internetowy4.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych
Różne drogi do promocji marki
Marketing to podstawa dla działania wielu firm, to samo tyczy się marketingu w internecie, bez niego ludzie spoza naszego regionu mają nikłe szanse dowiedzieć się o naszej firmie, jej działalności itp. Strona www to nie wszystko czego potrzebuje Twój biznes, aby działać dobrze. Trzeba jeszcze zadbać o to, aby na stronie coś się działo, był na niej ruch a z niego klienci. Jest wiele możliwości takiej promocji, są drogi lepsze i gorsze dla danego biznesu i czasami ciężko powiedzieć która jest która. Najważniejszy wydaje się być efekt, w tym przypadku ruch na stronie, a każdy odwiedzający to potencjalny klient dla naszej firmy.
Możemy zdecydować się na promocję płatną w wyszukiwarkach, podjąć współpracę z agencją od pozycjonowania, możemy sami próbować promować naszą markę. Jednak należy sobie odpowiedzieć na jedno ważne pytanie: czy wydatek się zwróci? Jeżeli tak to można śmiało inwestować, jeżeli nie to należy poszukać takiej drogi promocji, która przyniesie nam i naszej firmie korzyści.